28.7.2012..."naši" pejsci na klubové výstavě

21.08.2012 16:48

...na tuto klubovku jsme se z mnoha důvodů velmi těšili. Jednak jsme zase měli možnost si vyzkoušet vystavovat, protože jsme brali s sebou Pluta ( vrácený Cinnamon Clif ) a i Colase ( Collas Ress ), ale hlavně se ukázalo, že se vystavovat bude i Áronek ( Cyprius Cid ) a Karel ( Captain Carl ). Samozřejmě i Cecilka ( Cecile Gwyn ), ale u ní by bylo spíš překvapení, kdyby se neúčastnila. Karel, Pluto, Colas a dodatečně i Áron  byli ještě nahlášeni i ke svodu, tak jsme byli zvědavi, jak projdou. Pozvali jsme  kamarádku ( má fenku bulinku ) a sestru ( má foxteriérku ) na hlídání dcerušek, takže i na víkendovou návštěvu jsme se těšili. Měla dojet na víkend i pánečka s Coláskem, ta ale nakonec nemohla, tak jsme si Colase u ní vyzvedli.

Byl den před výstavou, plný dům lidí a psů a my jsme lehce znervózněli, protože jsme museli uznat, že za tři týdny se opravdu nedá naučit Pluta vystavovat se, když to v životě nezkusil. A když jsme si přivezli domů i Colase, u mě ( Romana ) propukla nervozita naplno, protože Colásek vyváděl tak moc, že bylo předem vyloučeno, že něco ukáže. Byl jak v rauši - z lidí, ze psů - prostě urvaný ze řetězu. Když jsem ještě zjistila, že si ze mě dělá blázny a schválně šaškuje, vzdala jsem se toho, že bych ho vystavovala a nebýt ochoty naší kamarádky udělat si s ním ostudu, byl by doma. Večer jsme s ním do zblbnutí jeho i našeho, zkoušeli postoje a chůzi u nohy - ne ve snaze naučit ho, co měla za úkol jeho pánečka, ale "zničit ho", vybít jeho energii, unavit ho, aby alespoň šel po čtyřech a neskákal jako "nevímco" po dvou.... Nějak se ale nedařilo. Ještě ke všemu přítomnost Colase přiměla Pluta zase značkovat, takže jsme běhali po zahradě a konví smývali značky na domečku pro holky, klouzačce, houpačce, závěsu  v pergole a autech a dveřích a baráku.... Kluci na sebe bublali, naše holky ( psí ) byly zpruzelé, že zase někdo otravuje jejich klid, foxlice bublala na všechny, protože jsou větší než ona, a bulinu kamarádky jsem poprvé viděla rychle se hýbat a vrčet - to naštvaně zdrhala před zamilovaným Coláskem. Prostě ideální páteční večer, pohodička, klídeček bez stresu a nervů :-D 

        Vše vyvrcholilo, když jsme se "uklidili" pozdě večer domů, ke spánku. Psí kluci si  stále honili ego a předháněli se ve značkování, přičemž  jim bylo úplně jedno, že už jsou v bytě...Tety si rozdělily pokoje, my rozdělili pro jistotu psy a Coláska si vzali do ložnice. Ještě jsem "unesla", že jsem se kvůli jeho roztahovačnosti vzdala místa vedle svého muže na letišti a pro psí pohodlí si sama ustlala na zemi a to pako Colas si vlezl ke mně a zase mě utiskoval... Ale vrchol byl, když si nad ránem vzpomněl, že si ložnici řádně neoznačil a potentoval mi největší kytku co tam máme a i matraci, na které jsme spali. S řevem jsem ho hnala schody neschody ven na zahradu, v rychlosti ještě stihnul crknout i v chodbě... a já byla tak vytočená, že už jsem nespala a chodila s ním po zahradě. Ječela jsem na něj něco, co nelze publikovat, ale v překladu znamená - " ty pejsku jeden ošklivý, tady si můžeš počurat co chceš"...

Že se mi na klubovku ani nechtělo, nemusím zdůrazňovat, psi se chovali jako telata a já nevyspalá, unavená jsem předem viděla, jak nás vláčí kruhem a všichni se smějí. Statečně jsem ale přes to jela.

Nakonec vše kluci zvládli. Pluto sice odmítal předvést, co se naučil, bylo mu horko a nebavilo ho to, zaparkoval tedy pod stolkem rozhodčího ve výstavním kruhu a páník měl co dělat, ho odtud dostat. Pak se nechal tahat jako kačer, takže jeho známku VD musíme brát vlastně jako úspěch. Collas na tom nebyl o nic lépe - ale horko udělalo to, co my jsme nezvládli - totiž zkrotilo jeho temperament a jakž takž se s ním dalo pracovat. Jeho známka VD je také dobrý výsledek na to, co předváděl a jak díky tomu vypadal.

O mnoho lépe dopadli ostatní - Áronek ( Cyprius Cid ) byl třetí, Kája ( Capitan Carl ) čtvrtý a naše princezna Cecilka skončila ve své třídě na druhém místě.  

Všichni kluci se ještě zůčastnili chovného svodu a prošli. Kája a Áronek tím, že mají už známku V, se stali chovnými psy.

 

 

 

© 2008 - 2013 Nature of Unique

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode